Poprzez realizowane badania marketingowe wspieramy przedsiębiorców w podejmowaniu właściwych decyzji we wszystkich obszarach zarządzania marketingowego. Mierzymy, weryfikujemy, sprawdzamy, analizujemy, dostarczamy wartościowe rekomendacje.
Realizujemy badania w 4 głównych obszarach: rynek i klienci, nowe produkty, ceny i dystrybucja oraz marka i reklama.
Stosujemy wiele technik badawczych, aby zrozumieć zachowania i postawy konsumentów oraz przedsiębiorstw.
Obszary badawcze
Rynek i klienci
Rozwiń listę
Zwiń listę
Zleć badanie
Badania wielkości i pojemności rynku | Ustalamy liczbę kupujących oraz wolumen i wartość sprzedaży produktów. |
Badania funkcjonowania rynku i konkurencji rynkowej | Badamy, jak rozwija się rynek. Identyfikujemy trendy i działania konkurencji. |
Badania szans i zagrożeń wejścia na nowy rynek | Pozyskujemy informacje, które pozwalają na opracowanie skutecznej strategii wejścia na nowe rynki. |
Badania potrzeb i preferencji konsumentów | Pomagamy zrozumieć potrzeby i oczekiwania klientów. |
Badania satysfakcji i lojalności klientów oraz CX | Mierzymy poziom zadowolenia klientów. Monitorujemy lojalność i czynniki na nią wpływające. Określamy wartość wskaźnika NPS. |
Badania segmentacyjne | Identyfikujemy segmenty, poznajemy ich zachowania, pomagamy wybrać grupy docelowe i strategię działania. |
Badania zachowań i postaw U&A | Opisujemy, w jaki sposób klienci kupują i korzystają z produktów oraz jaki mają do nich stosunek. |
Badania shopperowe | Poznajemy bliżej kupujących, rozmawiając z nimi przy półce sklepowej. |
Badania strefy zasięgu | Identyfikujemy, skąd przychodzą klienci do placówek handlowych i usługowych. |
Badania klientów B2B | Badamy zachowania przedsiębiorstw i satysfakcję klientów B2B. |
Nowe produkty
Rozwiń listę
Zwiń listę
Zleć badanie
Testy konceptów | Identyfikujemy opinie konsumentów na temat koncepcji nowych produktów i usług. Ustalamy, które elementy konceptu są akceptowalne, a które powinny zostać zmienione. |
Testy produktów | Ustalamy, jak grupa docelowa ocenia poszczególne cechy produktu również sensoryczne. Optymalizujemy produkty z wykorzystaniem analizy conjoint. |
Testy opakowań | Określamy postawy konsumentów wobec różnych opakowań i pomagamy wybrać najlepsze. |
Badania elastyczności cenowej | Pomagamy ustalić właściwą cenę dla Twoich produktów, korzystając z analizy PSM Van Westendorp’a, modelu Gabor-Granger lub Brand-Price Trade-Off. |
Ceny i dystrybucja
Rozwiń listę
Zwiń listę
Zleć badanie
Badania cen | Analizujemy ceny detaliczne produktów oraz monitorujemy warunki handlowe w badaniach B2B. |
Badania dystrybucji | Monitorujemy dostępność i wskaźniki dystrybucji produktów. |
Tajemniczy Klient | Sprawdzamy standardy obsługi klienta. |
Marka i reklama
Rozwiń listę
Zwiń listę
Zleć badanie
Badania znajomości i wizerunku marki | Identyfikujemy poziom znajomości marki i jej postrzeganie przez konsumentów oraz analizujemy brand equity. |
Badania trackingowe marki | Monitorujemy zmiany poziomu znajomości i wizerunku marki w czasie oraz oceniamy efektywność działań marketingowych. |
Pre-testy reklam | Sprawdzamy różne wersje kreacji, aby poprawić skuteczność reklamy. |
Testy claimów i sloganów | Pomagamy wybrać hasło reklamowe, które najbardziej przemawia do klientów i wyróżnia się na tle konkurencji. |
Badania efektywności kampanii reklamowych | Określamy zasięg i wpływ kampanii na znajomość i wizerunek marki oraz zachowania nabywcze grupy docelowej. |
Metody badawcze
W projektach badawczych łączymy różne techniki, aby skutecznie rozwiązywać problemy decyzyjne.
Badania ilościowe
Rozwiń listę
Zwiń listę
- CAWI – ankiety realizowane online (computer-assisted web interview)
- CATI – wywiady telefoniczne wspomagane komputerowo (computer-assisted telephone interviewing)
- CAPI – wywiady bezpośrednie face-to-face wspomagane komputerowo (computer-assisted personal interviewing)
- HUT – testy prowadzone w domach respondentów (home use tests)
- CLT – testy prowadzone w miejscach publicznych (central location tests)
- MS – obserwacje ukryte (mystery shopping)
Badania jakościowe
Rozwiń listę
Zwiń listę
- IDI – indywidualne wywiady pogłębione (individual in-depth interview)
- FGI – zogniskowane wywiady grupowe (focus group interview)
- MROC – badania społeczności online (market research online community)
- Eksperci – wywiady z ekspertami branżowymi, badania typu foresight / brainstorming
Inne
Rozwiń listę
Zwiń listę
- Eyetracking – badania postrzegania wzrokowego z wykorzystaniem eyetrackera Tobii
- Desk research – analiza danych wtórnych
Specjalizacje
Realizujemy projekty badawcze dla Klientów z niemal wszystkich branż, jednak największe doświadczenie posiadamy w następujących obszarach:
FMCG
Zobacz
Zwiń
Badania zachowań nabywczych konsumentów, monitoring ich satysfakcji i lojalności. Poszukiwania insightów i badanie reklamy. Testy produktów i opakowań.
Optyka
Zobacz
Zwiń
Cykliczne badania branży optycznej OPTYKBUS. Analizy rynku soczewek i oprawek okularowych oraz soczewek kontaktowych.
Sport
Zobacz
Zwiń
Badania aktywności sportowej Polaków oraz ich preferencji i zachowań nabywczych w zakresie sprzętu i odzieży sportowej.
Budownictwo
Zobacz
Zwiń
Badania rynku budowalnego na indywidualne zamówienie (ad hoc) oraz cykliczne badania syndykatowe OMNIBUD.
Wyposażenie wnętrz
Zobacz
Zwiń
Badania zachowań konsumenckich oraz preferencji i oczekiwań w zakresie aranżacji wnętrz. Badanie postaw i rekomendacji marek projektantów wnętrz.
Odzież i obuwie
Zobacz
Zwiń
Badanie preferencji i zachowań nabywczych klientów sieciowych sklepów odzieżowych i obuwniczych.
Centra handlowe
Zobacz
Zwiń
Badania satysfakcji i oczekiwań klientów galerii handlowych. Badania zadowolenia i potrzeb najemców. Badanie skuteczności komunikacji marketingowej.
Przemysł
Zobacz
Zwiń
Eksperckie badania (ad hoc) różnych gałęzi przemysłu. Analizy otoczenia konkurencyjnego, koniunktury branżowej, pojemności rynku.
Studio badań jakościowych
Dysponujemy własnym, nowocześnie wyposażonym studiem do badań jakościowych, które znajduje się w Katowicach. Jego powierzchnia została zagospodarowana tak, aby zapewniać maksymalny komfort i swobodę pracy moderatorom, respondentom oraz osobom analizującym przebieg badań.
Niemal 60 m2 powierzchni
Zobacz
Zwiń
- Fokusownia - 27 m2
- Podglądownia - 23 m2
- Pomieszczenie tłumacza – 4 m2
- Zaplecze kuchenne
Fokusownia
Zobacz
Zwiń
- 10-osobowy stół
- Duży TV, ekran i projektor multimedialny
- Oświetlenie górne i boczne sterowane
- System dźwiękowy sterowany z pulpitu moderatora
- Internet
- Klimatyzacja
- Transmisja dyskusji przez Internet (videostreaming)




Podglądownia
Zobacz
Zwiń
- 4 stanowiska robocze
- Duże lustro weneckie (220×115 mm)
- Internet
- TV LCD 37’’
- Klimatyzacja
- Funkcja sterowania ścieżką̨ dźwiękową (oryginalną, z tłumaczeniem)




Pomieszczenie tłumacza
Zobacz
Zwiń
- Niezależne pomieszczenie do tłumaczeń́ symultanicznych (w czasie rzeczywistym)
- Możliwość́ wyboru ścieżki dźwiękowej w podglądowni
- Rejestracja ścieżki dźwiękowej oryginalnej i tłumaczonej
- Transmisja dyskusji przez Internet (videostreaming)